Concepts in action: the use of a dramatic game as a tool from psychodramatic pedagogy applied to a group of psychodrama trainees
Keywords:
Psychodrama, Psychodramatic Pedagogy, Spontaneity, Dramatization, GroupAbstract
This article discusses the effects of dramatic games used with a group of psychodrama students, through the perspective of Psychodramatic Pedagogy. The results show an improvement in the understanding and inter-connecting of concepts, through the stimulation of critical thinking, spontaneity, creativity and a proposal for horizontal and democratic relationships.
Downloads
References
FREIRE, P. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. São Paulo: Paz e Terra, 2011. [ Links ]
______. Conscientização- teoria e prática da libertação: uma introdução ao pensamento de Paulo Freire. São Paulo: Centauro, 2001. [ Links ]
RAMALHO, C. M. R. A dinâmica de grupo aplicada à Educação: o Psicodrama Pedagógico e a Pedagogia Simbólica. Texto não publicado, Aracaju: arquivo PROFINT/SE, 2001. [ Links ]
ROMAÑA, M. A. Pedagogia do drama. 8 perguntas & 3 relatos. São Paulo: Casa do Psicólogo, 2004. [ Links ]
VYGOTSKY, L. S. A formação social da mente: o desenvolvimento dos processos psicológicos superiores. 3ªed. São Paulo: Martins Fontes, 1999. [ Links ]