Desafios ao encontro: contribuições de Moreno e Freire para a educação de jovens e adultos

Autores/as

  • Mara Solange da Silva Amaral Universidade Municipal de São Caetano do Sul - Programa de Pós-Graduação em Educação – São Caetano do Sul (SP), Brasil. https://orcid.org/0000-0001-9649-9173
  • Elizabete Cristina Costa-Renders Universidade Municipal de São Caetano do Sul - Programa de Pós-Graduação em Educação – São Caetano do Sul (SP), Brasil. https://orcid.org/0000-0002-1219-9382

Palabras clave:

Sociodrama, Youth and adult education, Encounter, Spontaneity-creativity, Professional teaching

Resumen

The schooling process of teachers of the Youth and Adult Education shows multiple challenges in its daily life: socioeconomic issues, issues of public health and well-being, cognitive and relationship issues. It also carries all the historical legacy of combating illiteracy, social inequalities, and fragility of the public educational policies of this type of education. In this challenging scenario, theoretical approaches between Jacob Levy Moreno and Paulo Freire contribute to a critical reading of limit situations present in daily teaching. Sociodrama, as a method of this research, points to spontaneity-creativity as a possibility for overcoming the dense cultural conserves installed and the possibility of the Encounter.

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Publicado

2020-07-30

Cómo citar

Silva Amaral, M. S. da ., & Costa-Renders, E. C. . (2020). Desafios ao encontro: contribuições de Moreno e Freire para a educação de jovens e adultos. Revista Brasileira De Psicodrama, 28(2), 94–105. Recuperado a partir de https://revbraspsicodrama.org.br/rbp/article/view/423

Número

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